Delen , , Google Plus , Pinterest ,

Afdruk

Geplaatst in:

Bedrijven en bewoners Aardenhoek Heusdenhout slaan de handen ineen

Met het in het leven roepen van de ‘Verenigde Aardenhoek’ hebben de bedrijven en de bewoners van de Aardenhoek in Heusdenhout de handen ineen geslagen. De doelstelling is om de leefbaarheid en het onderhoud van deze doodlopende straat te verbeteren en in stand te houden. Ook wil de ‘Verenigde Aardenhoek’ met de oprichting een herkenbaar en steviger platform creëren in de communicatie naar de Gemeente Breda, de Wijkraad Heusdenhout en de politiek.

 

De bedrijven en bewoners van de Aardenhoek hebben zich verenigd om het imago van de Aardenhoek op te vijzelen en deze ‘vergeten’ straat onder de aandacht te brengen. Hiermee hebben zij het stokje overgenomen van de klankbordgroep Aardenhoek. Die klankbordgroep bestond uit een zestal wijkbewoners en is, onder auspiciën van wijkraad Heusdenhout, in juni 2013 in het leven geroepen. Aanleiding was de vestiging van een verslavingskliniek  op het adres Aardenhoek 12-14. De klankbordgroep richtte zich verder vooral ook op de uitstraling en het imago van de Aardenhoek en haar directe omgeving. Dit om onveiligheid, verkeersoverlast, drugshandel en verloedering tegen te gaan. Deze thema’s heeft de ‘Verenigde Aardenhoek’ nu hoog in het vaandel staan en moeten er voor zorgen dat de Aardenhoek voor de bedrijven, de bewoners én de bezoekers een plezierige, veilige en representatieve woon-werkomgeving wordt.  

De voorzitter van de ‘Verenigde Aardenhoek’ , de heer Oscar Maas, eigenaar van Reptielenhuis de Aarde, is blij met de ‘knowhow’ en de ontvangen adviezen van de klankbordgroep maar benadrukt dat de nieuwe organisatie de zaken nu zelf zal gaan regelen.  Zo zijn er al contacten gelegd met de gemeente en zijn er initiatieven genomen om parkeeroverlast tegen te gaan en de straat beter te betrekken bij de veegbeurten van de wijk. Ook wil men de ‘verwilderde’ groenstrook aanpakken en de straat regelmatig van bladeren en zwerfvuil ontdoen. Door middel van bijeenkomsten en nieuwsbrieven, die van een eigen logo zijn voorzien, wordt de achterban van de activiteiten en plannen op de hoogte gehouden.